- Минимальные системные требования
- Что делать, если тормозит игра или слабый ПК?
- Рекомендуемые системные требования
- Что делать, если тормозит игра или слабый ПК?
- Для чего нужно знать системные требования?
- Содержание
- Начало войны [ править ]
- Повод для войны (Casus Belli) [ править ]
- Без повода для войны [ править ]
- Хорошие отношения [ править ]
- Co-воинственность [ править ]
- Противоборствующие стороны [ править ]
- Лидер войны [ править ]
- Вооруженные силы и доступ к порту [ править ]
- Присоединение к стороне [ править ]
- Ведение войны [ править ]
- Военное истощение [ править ]
- Призыв к миру [ править ]
- Warscore [ править ]
- Оккупация [ править ]
- Передача оккупации [ править ]
- Administrative efficiency [ править ]
- Sue for peace [ править ]
- Безоговорочная капитуляция [ править ]
- Peace terms [ править ]
- Необоснованные требования [ править ]
- Виды форм правления Править
- Неуникальные формы правления Править
- Монархии Править
- Республика Править
- Теократия Править
- Индейцы Править
- Племя Править
- Уникальные формы правления Править
- Монархия Править
- Республика Править
Минимальные системные требования
Что делать, если тормозит игра или слабый ПК?
- Обновить драйвера с помощью Driver Updater
- Очистить реестр с помощью CCleaner
- Оптимизировать ПК с помощью Advanced System Optimizer
Рекомендуемые системные требования
Что делать, если тормозит игра или слабый ПК?
- Обновить драйвера с помощью Driver Updater
- Очистить реестр с помощью CCleaner
- Оптимизировать ПК с помощью Advanced System Optimizer
В минимальных системных требованиях чаще всего указывают ту комплектацию PC, на которой игру можно будет запустить без проблем при минимальных настройках графики.
Рекомендуемые системные требования показывают, на каком компьютере можно запустить игру на максимальных настройках графики и при этом играть без подтормаживаний и с большим количеством кадров в секунду (FPS).
Для чего нужно знать системные требования?
Специфика PC-гейминга такова, что перед тем, как приступить к прохождению, необходимо сначала ознакомиться с ее системными требованиями и соотнести с имеющейся конфигурацией.
Чтобы сделать это несложное действие, не нужно знать точные технические характеристики каждой модели процессоров, видеокарт, материнских плат и прочих составных частей любого персонального компьютера. Вполне хватит и обычного сравнения основных линеек комплектующих.
Например, если в минимальных системных требованиях игры значится процессор не ниже Intel Core i5, то не стоит ожидать, что она запустится на i3. Однако сравнивать процессоры от разных производителей сложнее, именно поэтому разработчики часто указывают наименования от двух основных компаний – Intel и AMD (процессоры), Nvidia и AMD (видеокарты).
Выше представлены системные требования . Стоит отметить, что разделение на минимальные и рекомендуемые конфигурации делается не просто так. Считается, что выполнение минимальных требований достаточно, чтобы запустить игру и пройти ее от начала до конца. При этом для достижения наилучшей производительности обычно приходится понижать графические настройки.
А вот рекомендуемые требования отражают систему, на которой игра запустится и будет работать в наилучшем виде, с максимально доступной графикой.
Таким образом, благодаря пониманию основных принципов классификации комплектующих, абсолютно любой человек может здраво оценить возможность запуска и корректной работы – и в этом помогут именно системные требования .
Война является одним из основных способов получить территорию и другие концессии от других стран. Технические аспекты поддержания военной машины и её занятости на области освещаются в этих статьях — Сухопутная война и Морская война.
Содержание
Начало войны [ править ]
Доступно только с Art of War DLC or the The Cossacks DLC активированным. |
Страны могут теперь передать контроль над занятыми провинциями их союзникам во время войны. (24px Кнопка ‘передачи оккупации’ расположена на экране области.) Это позволит гарантировать, что страны будут вознаграждены за их участие в войне.
Administrative efficiency [ править ]
Основная статья: Overextension#Administrative efficiency
Administrative efficiency is a country wide bonus that is unlocked at administrative technology level 17 and increases at 23 and 27, up to a total of 60%. Administrative efficiency directly reduces core creation and diploannexation costs, also the impact of province development on overextension and warscore cost, allowing for much larger territories to be conquered at once.
Sue for peace [ править ]
Demand | Warscore | Prestige | Aggressive Expansion | Effect |
---|---|---|---|---|
Annex province | Province cost | 5 | 15 | The winner annexes the selected province of the loser. It must (eventually, after coring other provinces given in the peace) be possible for the annexing country to core this province, if it is not already a core. It must also not be occupied by a third party; if it is not occupied, it costs 10% more warscore (20% for capitals). In a coalition war, members of the coalition may only take cores. AI won’t accept giving away unoccupied forts, or unfortified provinces that are near forts if none of them are occupied. |
Revoke core | Half province cost | 1 | The loser revokes their core on the selected province that they didn’t own before the war. Revoking cores of third parties gives them a small relations bonus towards the winner. Never costs diplomatic power. | |
Return core | Province cost | 1 | The loser returns the selected core province of an existing country, and loses their core if the province is not of their primary culture. | |
Concede Colonial Area | Province cost x 1.33 Unconfirmed | 5 | 5 | The loser (or their colonial subject) cedes all provinces in the selected area to the winner’s colonial subject. Furthermore, for the duration of the truce, the loser may not establish any additional colonies in the region. |
Give up claims | 20% | 2 per province | The loser revokes all claims on the selected country, who need not be involved in the war. If it’s a third party, this gives them a small opinion bonus towards the winner. | |
Cancel subject | Half of release nation cost | 5 | The selected subject of the loser becomes independent. | |
Release nation | 2% + sum of province costs | 1 per province | A new nation will be formed out of the loser’s provinces with cores of that nation. The new nation will be included in the resulting truce. The new nation will have its capital’s religion and culture. The loser also loses their cores except on provinces of their primary culture. | |
Force religion | Sum of province costs | 10 | Loser converts state religion to that of the winner. Only possible within the same religious group. | |
Form Personal Union | 60% | 20 | 30 | Loser becomes lesser partner of a personal union with the winner. Only available with Claim on Throne and Restore Union CBs. |
Become vassal | Sum of province costs | 2 per province | 15 | Loser becomes a vassal of the winner. |
Pay tribute | 1% per month | 0.1 per month | Loser pays an immediate lump sum of to the winner, measured in months of income. Limited to treasury plus one loan, and results in inflation for the winner. | |
Concede defeat | 10% | 10 | A "white peace plus", the only change being a larger gain and loss of prestige than other peace deals such as paying gold (±10 instead of ±2). Not compatible with any other terms. | |
Annul treaties | 10% | 1 | Loser cancels all treaties (including military access) with the selected country, and is not allowed to sign any new treaties with that country for a duration of 10 years. Royal marriages are unaffected. | |
Change government | 50% | Loser’s government type changes to that of the winner. Only available with Government Type and Revolutionary War CBs. | ||
Transfer trade power | 60% | 1 | Establishes a "Transfer Trade Power" relationship from the loser to the winner, amounting in 50% of the trade power in all trade nodes where both countries have trade power. This lasts until cancelled, which the loser can’t do until the truce expires. As of patch 1.16 this no longer occupies a relationship slot. | |
Humiliate | 40% | 5 | Winner gains 30 power projection, loser loses 30 power projection. Note that the power projection bonus from humiliating any one rival caps out at 30; and doesn’t stack, instead refreshing the bonus. | |
Show strength | 100% | Winner gains 30 power projection + 100 of each monarch power, loser loses 30 power projection and 20 prestige. Note that the power projection bonus from humiliating any one rival caps out at 30; and doesn’t stack, instead refreshing the bonus. | ||
War reparations | 10% | 2 | The losing party is forced to pay 10% of their income to the winning party as war reparations. This lasts for 10 years. | |
Establish protectorate | 1% by province wealth | 0.05 | 0.25 | Establish a protectorate on a nation. Only works when the difference in technology group is large enough. |
Revoke elector | 60% | 5 | 25 | Revoke elector title. |
Force migrations | 100% | 2 | Force a primitive nation to migrate elsewhere. Only possible when the nation is small enough. | |
Enforced military access | 15% | Enforce a nation to give military access until truce expires. | ||
Enforced fleet basing rights | 25% | Enforce a nation to give fleet basing rights until truce expires. | ||
Enforce rebel demands | 50% | 2 | Enforce a nation to accept the rebel demands. only works with the support rebels casus belli. |